Returns and Warranty

Klagomål och returer
Du som privatperson har 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Det innebär att du kan returnera oanvända oskadade varor med obruten förpackning inom 30 dagar efter att du mottagit ditt paket. Uppenbarligen om du öppnar ett paket kaffe, dricker det och inte kan motstå och bestämmer dig för att brygga mer och mer tills allt är borta, kan du då inte förvänta dig full återbetalning!

Trasig vid leverans?
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om varan är defekt har du som privatperson rätt att göra anspråk på totalt 2 år från mottagandet av paketet. Reklamationen ska dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckt felet. Om det finns en garanti som är längre än 1 år kan du returnera varan inom garantitiden.

Returfrakt, vem betalar?
Privatpersoner, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid defekt i varan återbetalar vi returfrakten och det belopp du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan, förutsatt att vi inte kan, eller du inte vill att vi skickar en ny vara till dig inom rimlig tid tidsperiod.

Krävs vid retur!
Använd en frakttjänst med spårningsnummer för att kunna spåra statusen för din försändelse och skicka oss spårningsnumret i förväg. Vi kan inte hållas ansvariga för borttappade paket så vi rekommenderar att du inkluderar spårning och försäkring.

Fraktkostnader
Fraktkostnader som uppstår i samband med att en produkt returneras är ej återbetalningsbara.


Our return address is:

Bud's beans 

Backenvägen 40

90354 Umeå


Instruktioner:
  • Vi kommer att kontakta dig via e-post så snart din förfrågan har mottagits och verifierats.
  • Vid retur ska alla produkter returneras i originalförpackning komplett med alla tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytterförpackning för att undvika att skada originalförpackningen.
  • Packa varorna väl för att undvika skador. Bifoga en kopia av beställningsbladet i paketet och skicka det till oss